MUZIK: Lirik Lagu dan Video Live Terbang Tunduk oleh Fynn Jamal

6:00 AM


Bertahanlah wahai raksa
Jangan kau terhenti
Berpautlah wahai nyawa
Ini bukan mimpi
Saksikan dengan mata
Rasakan dengan jiwa
Kau sedang tinggi
Jauhnya kau terbang
Siapa sangka
Getir yang menghalang
Tak besar mana

Payah payah semalam
Moga mudah 

Tiap apa yang mematah tegakmu
Tiap yang menolak
Tiap yang memijak henyak
Biar di belakangmu
Jangan dikenang
Moga dibuang
Dendam dan 

Tuhan jangan kau izin aku lupa
Jangan kau biarkan aku mendepang dada
Pasakkan hatiku pada kaki
Paksakan ku tunduk sehingga mati

*Bersemangat rasanya dengar lagu Fynn Jamal ni kan? Eeqa mula2 tengok Fynn Jamal nyanyi live kat THR GEGAR. Dia wanita muslimah bertudung tapi dia menjiwai lagu tu betul2 menusuk. 

Walau kita dah berada di atas, jangan megah dengan apa yang kita ada kerana semua itu pinjaman. Jangan terlalu bercita2 tinggi sebab sekali kita jatuh memang susah nak bangkit. 

Semoga kita semua dilindungi oleh Nya dan akan maju ke hadapan. Jangan toleh lagi ke belakang. Ayuh bangkit. Sebarkan kebahagiaan.

Luv ya
-Eeqa-

Jom saksikan video Fynn Jamal di THR GEGAR:



*Sebarang komen boleh tinggal di ruang di bawah. Jangan lupa follow blog saya untuk dapatkan maklumat dan tip2 menarik.

No comments:

Powered by Blogger.